Nuotolinė komunikacija Lietuvos ūkininkams

 

Litagra – viena iš didžiausių žemės ūkio verslo grupių Lietuvoje, o jos mažmeninės prekybos tinkle – 29 parduotuvės, kuriose parduodamos trąšos, augalų apsaugos priemonės ir daug kitų prekių žemės ūkiui. Šiose parduotuvėse lankosi tūkstančiai Lietuvos ūkininkų – Litagros klientų. Litagros marketingo skyrius drauge su BMK rado inovatyvų sprendimą, kaip efektyviau pateikti naujienas klientams, tuo pačiu pridedant patrauklumo parduotuvėms bei pirkimo procesui.

Litagros marketingo vadybininkas Paulius Pocius (dešinėje) ir BMK projektų vadovas Justinas Ginaitis.

Reklama valdoma iš vieno kompiuterio

Litagros prekybos tinkle įdiegtas vaizdo komunikacijos sprendimas leidžia itin greita ir kokybiškai pateikti vaizdinį turinį ir jį lengvai valdyti nuotoliniu būdu. Litagra planuoja naudoti sprendimą ne tik reklaminiams skelbimams, bet ir klientų bei darbuotojų mokymams, vidinei komunikacijai. Sprendimą suprojektavo ir įdiegė BMK, bendradarbiaudama su Teo LT. Pagrindinis sistemos privalumas – turinys valdomas iš vieno paprasto nešiojamojo kompiuterio, įprastai gulinčio ant marketingo vadybininko stalo, be jokių galingų ir brangių darbo stočių, serverių ir kitos sudėtingos infrastruktūros. 

„Viskas prasidėjo nuo to, kad peržiūrėjome procesą, kaip perka mūsų klientai“, – projekto idėjos gimimą pristato Litagros marketingo vadybininkas Paulius Pocius. – „Daugelis klientų atvyksta ne tik įsigyti prekių, bet ir pasikonsultuoti. Tai užtrunka, todėl, kol vieni konsultuojasi, kiti, laukiantys eilėje, gali gauti vaizdinę informaciją apie mūsų siūlomus naujus produktus ar patrauklius pasiūlymus“. Įmonė nusprendė, kad pats efektyviausias ir interaktyviausias būdas tai padaryti – ekranai su vaizdo informacija.

Pataikyta į dešimtuką

„Klientui reikėjo informacinių ekranų, kuriuose būtų rodomi reklaminiai pranešimai, o turinys į juos būtų siunčiamas centralizuotai – įprastos šiandien veikiančios sistemos prekybos tinkluose veikia prie kiekvieno televizoriaus jungiant USB atmintinę su turiniu“, – apie įdiegtą sprendimą pasakoja BMK projektų vadovas Justinas Ginaitis. Klientas pasirinko specializuotus televizorius, pritaikytus dirbti 24 valandas per parą. Prie jų buvo prijungti specializuoti skaitmeninio turinio grotuvai, kurie neturi jokių judančių dalių, todėl yra itin ilgaamžiai. Grotuvai jungiami į interneto tinklą ir klientas gali nuotoliniu būdu – internetu – įkelti norimą turinį.“ Įkėlimas vyksta greitai, turinį galima skirstyti pagal pageidavimą –  vienuose ekranuose vienoks, kituose kitoks, taip pat jį galima bet kada pakeisti. Turinys rodomas ne srautiniu (angl. streaming) būdu, o įrašomas į grotuvo vidinę atmintį, todėl net ir dingus ryšiui transliacija nesustoja. Visas turinio rodymo tvarkaraštis taip pat išsaugomas pačiame grotuve, tad sistemos darbas visiškai autonomiškas.

„Valdome apie 30 pardavimo taškų visoje Lietuvoje. Keletas yra tokiose vietose, kur interneto ryšys yra problemiškas, todėl norėjome, kad interneto tinklas būtų minimaliai apkrautas“, – vieną iš projekto sąlygų nurodo P. Pocius. Taigi sistema buvo suprojektuota taip, kad ekranai reklaminį turinį transliuoja dieną, o naujas turinys atkeliauja naktį, kai mažiausia ryšio apkrova.

Programinė dalis įdiegta į paprastą darbo kompiuterį, kuris šiuo metu stovi ant Litagros marketingo vadybininko stalo, bet ji veiktų ir bet kuriame kitame įmonės darbuotojo kompiuteryje. Beje, ši trečiųjų šalių sukurta programinė įranga yra nemokama, ją kiekvienas gali parsisiųsti pats. Esant reikalui, galima įsidiegti ir mokamą priedą, leidžiantį atlikti ekranų tinklo ir rodomo turinio stebėseną. „Žinodami šiuos laiptelius, pasirinkome dabartinį – nemokamos programinės įrangos – variantą, o toliau žiūrėsime pagal poreikį“, – sprendimo plėtros galimybių neatmeta P. Pocius.

Didžiausias projekto iššūkis – kad visi taškai, kuriuose įrengti ekranai, buvo visiškai skirtingi, nebuvo jokio bendro plano ar standarto, bet viską pavyko įgyvendinti gana paprastai ir, svarbiausia, greitai. Nuo parašo ant sutarties iki paskutinio ekrano pakabinimo praėjo vos mėnuo.

Nauda – efektyviai pateikiama informacija

Įmonei, turinčiai apie 30 pardavimo vietų, toks centralizuotas informacinio turinio valdymas, be abejo, sutaupo daug išteklių, laiko ir finansų. Be to, P. Pocius turi planų šią sistemą naudoti ne tik reklamos sklaidai, bet ir vidinei komunikacijai, pavyzdžiui, parduotuvės darbo metu rodyti turinį, skirtą pirkėjui, o ne darbo valandomis su įmonės darbuotojais dalytis skaičiais, planais ir kita vidine informacija. Pasak marketingo vadybininko, tokia informacijos sklaida bus efektyvesnė nei elektroniniai laiškai, kurie elektroninio pašto sraute neretai pasimeta ar į juos neatkreipiamas reikiamas dėmesys.

Sistema gali būti naudojama net tam tikriems mokymams bei klientų švietimui. „Dauguma mūsų klientų – ūkininkai. Jie priklausomi nuo trijų dalykų: gamtos sąlygų, žinių ir pinigų. Gamtos nesuvaldysi, bet štai žinių įgyti galima, o ūkininkai naudingas žinias tiesiog siurbte siurbia“, – švietimo specifiką atskleidžia P. Pocius. Pasak vadybininko, per tokį ekraną rodomas filmukas, pavyzdžiui, kaip užsienyje auginama soja ar kitos kultūros, atneša naudos klientui ar bent jį sudomina.

Marketingo specialistas džiaugiasi ir sistemos lankstumu bei paprastumu: „Iš esmės, su tokia sistema dirbti gali bet kas, nereikia jokių ypatingų įgūdžių.“

Patenkinti darbu

Litagros atstovas P. Pocius labai patenkintas BMK darbu įgyvendinant projektą: „Dėl šio projekto bandėme kalbėtis su daugeliu kompanijų, gavome daug įvairiausių pasiūlymų, bet jie neatitiko mūsų poreikių. O J. Ginaitis, išgirdęs užduotį, jau kitą dieną pateikė pasiūlymą su sąmata, kuri mums tiko.“ Litagros atstovas patenkintas BMK įsiklausymu į kliento poreikius: „Kitą dieną po pokalbio gavome dokumentus su technologijos aprašymu ir dviem kainų kryptimis. Jokio perkrovimo techninėmis detalėmis, viskas tvarkingai ir gražiai sudėliota – tai patogu!“